قطعه بانک مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

فروش قطعات لوازم خانگی - تعمیرات لوازم خانگی

قطعه بانک مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

فروش قطعات لوازم خانگی - تعمیرات لوازم خانگی

فروش انواع قطعات لوازم خانگی تفال مولینکس بوش فلر میگل کارچر زیمنس پارس خزر براون روونتا و ...
تعمیرات بخارشوی دلونگی بازسازی ظروف تفلون تعمیرات بوش تعمیرات مولینکس تعمیرات تفال تعمیرات جاروبرقی و ...
02144269640
تهران - فلکه اول صادقیه - ظلع جنوب غربی - مرکز خرید پردیس - طبقه اول واحد 11

  • ۰
  • ۰

تعمیرات جاروبرقی دوو نارمک

ایرادات رایج در تعمیرات جاروبرقی دوو

از جمله ی مهم ترین ایرادات در جاروبرقی دوو می توان به روشن نشدن، کاهش قدرت موتور، سوختن موتور، کاهش مکش، صدای زیاد، خرابی بلبرینگ، خرابی پروانه، خرابی نگهدارنده لاستیکی، خرابی سیم جمع کن، سوختن رله، خاموش شدن ناگهانی، خرابی کلید قطع و وصل، پر شدن کیسه، کثیفی فیلتر، پارگی لوله خرطومی، اورلود و… اشاره کرد. ما در ادامه علل مهم ترین ایرادات رایج در جاروبرقی دوو را مورد بررسی قرار داده ایم. لازم به ذکر است که اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید با یک تکنسین متخصص از مراکز معتبر و حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی یا تعمیرات جاروبرقی دوو تماس بگیرید.

تولید صدای زیاد هنگام کارکرد جاروبرقی دوو

سر و صدای زیاد و نا هنجار جاروبرقی امری طبیعی نمی باشد و نیاز به بررسی دارد. در صورت شنیدن صدای زیاد هنگام کارکرد دستگاه، باید مواردی از قبیل خرابی پروانه ها، بلبرینگ ها یا بوش ها، نگهدارنده ی لاستیکی موتور و… بررسی شوند. به عنوان مثال برخی از جاروبرقی ها دارای پروانه هستند، خرابی پروانه باعث ایجاد سر و صدا می شود، در این صورت باید پروانه را تعویض کنید. یا اگر در موتور دستگاه بلبرینگ و بوش معیوب باشند، آرمیچر با کفشک های قطب هسته برخورد می کنند و باعث تولید صدا می شوند. همچنین دور موتور یک لاستیک پلاستیکی وجود دارد که مانند کمربند می باشد، کار این کمربند، جلوگیری از تولید صدا و لرزش موتور می باشد، اگر این لاستیک خراب شود و یا اگر موتور از جای اصلی خود خارج شود، باعث ایجاد سر و صدا می شود.

ضعیف بودن مکش جاروبرقی دوو

اگر مکش دستگاه شما ضعیف است، باید 4 مورد اصلی و مهم در دستگاه بررسی شوند. اول از همه باید موتور دستگاه بررسی شود. اگر موتور دچار مشکل شده باشد و یا اگر موتور نیم سوز شده باشد، مستقیما روی سرعت موتور تاثیر می گذارد. همچنین اگر کیسه دستگاه پر باشد، قدرت مکش به شدت کاهش می یابد که در این صورت باید کیسه را خالی کنید و یا این که کیسه را تعویض کنید. اگر لوله تلسکوپی و لوله خرطومی دستگاه مسدود باشند، مثلا یک جسمی مثل جوراب وارد لوله شود، باعث مسدود شدن لوله می شود، و قطعا اگر لوله های رابط مسدود باشند و یا اگر لوله خرطومی پاره شده باشد یا لوله خرطومی تا خورده باشد، دستگاه مکش مناسبی نخواهد داشت. علاوه بر این اگر فیلتر ها ( 2 فیلر در دستگاه وجود دارد )، کثیف شده باشند، مکش دستگاه بسیار کم می شود و حتی کثیفی بیش از حد فیلتر ها باعث خاموش شدن دستگاه و حتی باعث سوختن موتور نیز می شوند، در نتیجه شستشو یا تعویض به موقع فیلتر ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در صورت تعویض 5 تا پاکت، باید یک بار فیلتر ها نیز توسط یک تعمیرکار حرفه ای از تعمیرگاه ها و تعمیرات جاروبرقی دوو تعویض گردند.

پایین بودن قدرت موتور دستگاه با وجود روشن شدن موتور جاروبرقی دوو

گاهی ممکن است که دستگاه شما روشن شود، موتور کار کند، اما قدرت آن خیلی کم باشد. علت این مشکل چندین موضوع می باشد. و البته بررسی و تعمیرات آن نیز به تخصص بالایی نیازمند است. اما قدرت کم موتور می تواند بخاطر کثیف بون کلکتور باشد. در نتیجه باید کلکتور با استفاده از تینر یا بنزین ( از سمباده استفاده نکنید )، تمیز شود. همچنین خرابی زغال نیز می تواند باعث کاهش قدرت موتور شود، زیرا در صورت تماس زغال با کلکتور، سایش اتفاق می افتد و همین امر باعث کثیفی کلکتور می شود. علاوه بر این تمام شدن زغال ها نیز می تواند مشکل ساز شود. همچنین خرابی یاطاقان ها می تواند باعث برخورد آرمیچر با کفشک ها شود و در نتیجه تولید صدای نا هنجار کند. و در آخر نیم سوز شدن موتور نیز می تواند باعث ایجاد صدای زیاد شود. زیرا اگر موتور نیم سوز شود، بسیار داغ می شود و می تواند صدای زیادی نیز ایجاد کند.

روشن نشدن جاروبرقی دوو

روشن نشدن دستگاه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله ی مهم ترین علل روشن نشدن دستگاه می توان به برق نداشتن پریز یا خرابی پریز برق، خرابی دو شاخه برق دستگاه، معیوب بودن سیم رابط، خرابی سیم جمع کن، خرابی کلید قطع و وصل، سوختگی رله، قطع بودن مدار سری موتور، سوختن کامل موتور و… اشاره کرد. اگر موتور سوخته باشد، در صورت اتصال مستقیم برق به موتور، باز هم موتور روشن نمی شود و در این صورت باید موتور توسط یک سرویس کار حرفه ای از تعمیر جاروبرقی دوو تعویض گردد.

گرم شدن بیش از حد جاروبرقی دوو

اگر موتور دستگاه شما هنگام کارکرد بیش از حد داغ می شود یا موتور به سختی کار می کند، باید کیسه ی دستگاه را بررسی کنید و در صورت پر بودن، آن را تعویض و یا تخلیه کنید. همچنین لازم است تا فیلتر ها را نیز بررسی کنید، یک فیلتر در نزدیکی موتور قرار دارد که از ورود گرد و خاک به موتور جلوگیری می کند و یک فیلتر هوا نیز در قسمت بالای دستگاه و تقریبا در قسمت خارجی قرار دارد که از پخش شدن گرد و خاک در فضا جلوگیری می کند، کثیف شدن این فیلتر ها، فشار زیادی را به موتور وارد می کند و علاوه بر کاهش مکش، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و نهایتا منجربه سوختن موتور شود، در نتیجه تعویض به موقع فیلتر از ضرورت بالایی برخوردار می باشد. پس از بررسی کیسه و فیلتر هوا، اگر مشکل بر طرف نشد و موتور بیش از حد داغ شد، باید خود موتور و قطعات داخلی دستگاه بررسی شود، که البته این بررسی ها باید حتما توسط تکنسین متخصص لوازم خانگی مانند هوم اپلیانس انجام شود.

وجود بوی سوختگی جاروبرقی دوو

اگر در دستگاه متوجه ی بوی سوختگی شدید، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید و سپس باید مواردی از قبیل موتور، کاسه نمد، عملکرد کلکتور، وضعیت سوئیچ ها و… را مورد بررسی قرار دهید. توجه کنید که در صورت عدم توجه به این مشکل و استفاده از دستگاه در این وضعیت، ممکن است که باعث سوختن و خرابی کامل موتور شوید.

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی دوو

جاروبرقی می تواند بنا به دلایل مختلفی خاموش شود. این موارد شامل افزایش ناگهانی دمای دستگاه یا داغ شدن موتور، نیم سوز شدن موتور، سوختن موتور، خرابی ترموستات، کثیفی فیلتر ها، پر بودن پاکت دستگاه، مشکل در رله، مشکل در برد و… می شوند. همچنین خاموش شدن ناگهانی دستگاه ممکن است که بنا به دلایل خیلی ساده ای مثل مشکل در پریز برق، قطعی سیم رابط، خرابی سیم جمع کن، خرابی کلید قطع و وصل و… اتفاق افتاده باشد.

صدای زیاد در جاروبرقی دوو و گرفتگی فیلتر

علت صدای زیاد جاروبرقی دوو عموما به دلیل کثیفی فیلتر است. فیلتر تاثیر بسیار زیادی بر قدرت مکش دارد و به مرور زمان کثیف می شود. بنابراین اگر جارو برقی دارای صدای نابهنجار است فیلتر آن را جدا کنید و بشویید اگر برطرف نشد و در تهران هستید با دوو در تهران تماس بگیرید زیرا ممکن است صدای زیاد در جاروبرقی از خرابی بلبلرینگ و پروانه و خرابی نگهدارنده لاستیکی باشد.

 خرابی سیم جمع کن جارو برقی دوو

ممکن است برای همه ما اتفاق افتاده باشد که سیم جاروبرقی به خوبی جمع نشود. در صورتی که این اتفاق بیفتد اول را سیم کشیده  و چند بار امتحان می کنیم. در صورتی که این کارایی جاروبرقی به درستی کار نکرد احتمالا فنر داخل آن شکسته است.

 سوختن رله جاروبرقی دوو

در صورتی که رله جاروبرقی دوو بسوز جاروبرقی روشن نمی شود. سوختن رله دلایل مخلتلفی دارد. در صورت روشن نشدن جاروبرقی آن را به سرویس کار برسانید.

 خرابی کلید قطع و وصل

کلید قطع و وصل جاروبرقی ممکن است بشکند و یا اتصال را برقرار کند. در این مواقع به یک تعمیرکار ماهر دوو جاروبرقی مراجعه و ان را تعمیر کنید. در صورتی که به آن توجه نکنید ممکن است جاروبرقی اتصالی کند و برد آن بسوزد.

 پارگی لوله خرطومی

خرطومی یکی از لوازم جانبی جاروبرقی شمرده می شود. در صورتی که خراب شده، پاره یا ترک برداشته باشد. مکش در جارو برقی به درستی انجام نمی شود و صدای خارج شدن هوا شنیده می شود. شما می توانید مدل جاروبرقی و مشخصات آن را برای ما بفرستید و لوله خرطومی و متعلقات نو آن را دریافت کنید.

بلند شدن دود از جاروبرقی

زمانی که لوله خرطومی جاروبرقی مسدود شده باشد  و یا کیسه جاروبرقی پر باشد و یا زمانی که فیلتر تمیز نباشد فشار زیادی به دستگاه وارد شده و قدرت موتور آن ضعیف و از آن دود بلند می شود. زیرا در این مواقع موتور بیش از اندازه گرم می شود.

انواع ارور های موجود در جاروبرقی دوو

  • عدم مکش کافی جاروبرقی : در صورتی که جاروبرقی توانایی کافی برای از بین بردن گرد و غبار را نداشته باشد، به این معناست که مکش دستگاه ضعیف است. در این صورت باید مواردی از قبیل فیلتر هوا بررسی شود و در صورت مسدود بودن یا صدمه دیدن باید آن را تعویض کنید. همچنین باید فیلتر اگزوز، شیلنگ دستگاه و کیسه جاروبرقی نیز هر کدام بررسی شوند و در صورت نیاز باید تعویض شوند.
  • شکستن کمربند جاروبرقی : کمربند دستگاه می تواند بخاطر ضربه یا گیر کردن اجسامی مثل مو، آسیب ببیند. در این صورت رول برس نمی تواند به خوبی بچرخد و یا حرکت کند. در این صورت باید یاتاقان ها و مونتاژ برس بررسی شوند، زیرا این موارد تاثیر بسیاری روی کمربند دارند.
  • کار نکردن جاروبرقی : در صورت مواجه شدن با این مشکل باید ابتدا مطمئن شوید که پریز برقی که دستگاه را به آن وصل کرده اید سالم است یا خیر. برای بررسی پریز برق می توانید از یک اهم متر استفاده کنید. در صورتی که پریز برق سالم باشد باید دو شاخه و سیم رابط و دکمه ی روشن و خاموش کردن دستگاه را بررسی کنید. همچنین این مشکل می تواند بخاطر خرابی صفحه کنترل جاروبرقی یا خرابی موتور نیز اتفاق افتاده باشد. و همچنین در صورت نداشتن تخصص با یک تعمیرکار مجرب از تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید.
  • سر و صدای بلند دستگاه : اصولا این سر و صدای بلند دستگاه می تواند در اثر خرابی های موتور اتفاق افتاده باشد. همچنین از دیگر دلایل ایجاد مشکل می توان به تراز نبودن کمربند درایو و یا شکستگی یاتاقان غلطکی اشاره کرد.
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه : این مشکل می تواند در اثر قطع شدن سیم برق، مشکلات دکمه ی خاموش و روشن و یا بخاطر خراب شدن سیم جمع کن دستگاه اتفاق بیوفتد. همچنین یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی دستگاه، جلوگیری از سوختن موتور در اثر گرم شدن موتور می باشد. علاوه بر این ممکن است موتور سوخته باشد، که در این صورت لازم است تا موتور تعویض شود.

هوم اپلیانس مرکز تعمیرات جاروبرقی دوو در تهران

لوازم یدکی و قطعات جاروبرقی دوو را از قطعه بانک بخواهید.

  • ۰۳/۰۱/۲۱
  • قطعات لوازم خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی