قطعه بانک مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

فروش قطعات لوازم خانگی - تعمیرات لوازم خانگی

قطعه بانک مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

فروش قطعات لوازم خانگی - تعمیرات لوازم خانگی

فروش انواع قطعات لوازم خانگی تفال مولینکس بوش فلر میگل کارچر زیمنس پارس خزر براون روونتا و ...
تعمیرات بخارشوی دلونگی بازسازی ظروف تفلون تعمیرات بوش تعمیرات مولینکس تعمیرات تفال تعمیرات جاروبرقی و ...
02144269640
تهران - فلکه اول صادقیه - ظلع جنوب غربی - مرکز خرید پردیس - طبقه اول واحد 11

  • ۰
  • ۰

قطعات لباسشویی بوش بندرگناوه

لوازم بوش

تامین کننده قطعات بوش

قطعات لباسشویی بوش را از ما بخواهید.

لباسشویی بوش شرکت آلمانی بوش یکی از تولیدکنندگان برتر تولید لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی بوش است. این برند را می‌توان یکی از نام‌های پرآوازه در جهان برشمرد که به دلیل کیفیت بالای محصولاتش چنین رتبه ای دارد. در واقع رتبه انرژی این ماشین +++A است و صفحه نمایش دارد. این ماشین لباسشویی دارای برنامه های شست و شوی بی سرو صدا، کاهش مصرف آب و انرژی و کاهش مدت زمان شست و شو است.

لوازم جانبی لباسشویی بوش را از ما بخواهید.

معرفی بندرگناوه

گناوه یکی از شهرهای شمالی استان بوشهر است که مابین بوشهر و بندر دیلم، در ۱۶۰ کیلومتری شمال بوشهر قرار گرفته است. این شهر با مساحت ۲,۰۴۴ کیلومتر مربع در ساحل شمالی خلیج فارس واقع شده است و با ارتفاع پنج متر از سطح دریا، به 2بخش مرکزی و ریگ و دو دهستان حیات داود و رود حله تقسیم‌ می‌شود. بندر گناوه از شمال غربی با شهرستان دیلم، از شمال شرقی با استان فارس، از شرق با شهرستان دشتستان، از جنوب با بوشهر و از غرب با خلیج فارس همسایه است.

شهر بندری گناوه که از قدیمی‌ترین بندرهای کشور به حساب ‌می‌آید، در طول جغرافیایی ۵۰ درجه و ۳۱ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۲۹ درجه و ۳۴ دقیقه شمالی واقع شده است. این بندر در فاصله ۱۸ کیلومتری شرق خور امام حسن قرار گرفته است و با شهرهایی چون بندرعباس 800 کیلومتر و تهران 1024 کیلومتر فاصله دارد.

تاریخچه بندر گناوه

قدمت بندر گناوه به 1500 سال پیش برمی‌گردد و در کتب تاریخی از آن با نام‌هایی دیگری چون گنفه، گنابا، جنابا و جنابه یاد شده است. این بندر در دوران ساسانیان رونق چشمگیری پیدا کرد و جالب است بدانید، دریانوردان و ملوانان زیادی به آن سفر می‌کردند و بعد از بازگشت به شهر خود درباره ساحل و مروارید‌های زیبای دریای بندر گناوه سخن می‌گفتند و همین موضوع باعث شهرت بندر گناوه در بین شهرهای دیگر بوشهر شده بود.

اگر امروزه در سطح شهر گشت‌وگذاری داشته باشیم، آثاری از گناوه قدیم را که با عنوان‌هایی چون تیرسول (شن فشرده)، تل گنبد، تل گوری، تل مناره، و تل امام زاده شناخته می‌شوند، مشاهده خواهیم کرد. درحال حاضر آثار چندانی از گناوه قدیم قابل مشاهده نیست و تنها سنگ‌ها و پی‌های مدفون در زیر خاک و بازمانده تاق نماهای سنگی از قدیم‌الایام به‌جا‌ مانده است.

البته در اطراف شهر مقدار زیادی گوپال (گل پخته استوانه‌ای شکل به صورت سفال زرد یا سرخ رنگ که آن را به عنوان گلوله با منجنیق بر سر دشمن می‌ریختند) دیده می‌شود و گاهی اوقات هم در زیر زمین آثاری نظیر سکه‌ها، ظروف سفالی و سنگی از گذشتگان یافت می‌شوند.

فرهنگ و آداب و رسوم بندر گناوه

بندر گناوه جزء مناطق لرنشین بوشهر است. مردمان آن با زبان لری جنوبی صحبت می‌کنند و اکثراً شیعه هستند؛ البته بخشی از شهرستان گناوه هم اعراب‌نشین است و بخش دیگر آن هم متعلق به زندگی اقوام دشتی است. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص بندر گناوه، فرهنگ مردمان آن از تنوع بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا‌که مهاجران زیادی از اقوام مختلف و شهرهای اطراف را در خود جای داده است. در این بخش نگاهی به آداب رسوم مردمان مهربان و دوست‌داشتنی این شهر می‌اندازیم.

آداب و رسوم ازدواج در گناوه

آداب و رسوم ازدواج در گناوه از مراسمات خاص و جالبی چون شرطی، رخت برون، عقدکنان، حنابندان سرتراشون، داماد رویی، دواره و سر برگزار می‌شود.  جشن عروسی در گناوه، چندین شبانه روز طول می‌کشد و شرکت‌کنندگان در مراسم، اوقات خود را با رقص و پای‌کوبی سپری می‌کنند.

مراسم ماه محرم در بندر گناوه

مراسم عزاداری حسینی در گناوه، هم‌زمان با شروع ماه محرم آغاز شده و این مراسم در هر گوشه شهر برگزار می‌شود. در ایام محرم، مراسم مختلفی چون آئین مختک گردانی، تعزیه میدانی، سینه زنی، عزاداری سنتی گناوه در روز عاشورا، چاووشی خوانی، نواختن سنج و دمام برپا می‌شود.

شهرها و روستاهای گناوه

این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و ریگ تشکیل شده است. دهستان حیات داوود متعلق به بخش مرکزی گناوه و دهستان رودحله مربوط به بخش ریگ است.

51 روستای متعلق به شهرستان گناوه هم عبارتند از:

اسلام‌آباد، بهمنیاری شرقی، بهمنیاری غربی، تاج ‌ملکی، تل‌ برج، مال محمدعبدالعلی، چشمه، شول، کلر، کمالی، احمدحسین، بقعه، تل‌تل، چاه بردی، چم شهاب، فخرآوری، گمارون، گنجشکی، عباسی، گشویی، محمد صالحی، میلک، بینک، چاه‌شور، چاهک، قلعه‌ حیدر، مال ‌خلیفه، سربست، مال ‌قاید پوزگاه، جزیره شمالی، جزیره جنوبی، چهاربرج، چهار روستایی، چهارمحال، رودشور، گدایی، کوهک کوچک، گاوسفید بزرگ، گاوسفید کوچک، مال ‌محمود، قلعه‌ سرهان، گوابین، مجنون، محمدی، احشام احمد.

اقتصاد بندر گناوه

اقتصاد گناوه بیشتر برپایه ماهی‌گیری، کشاورزی، دامداری و تجارت با کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس استوار است. تجارت و ماهی‌گیری که مهم‌ترین درآمد بیش‌تر اهالی این شهر را تشکیل ‌می‌دهند، مهم‌ترین منبع درامد مردمان گناوه را محسوب می‌شود. به علت کمبود آب، کشاورزی در این بندر منحصر به هرس و نگه‌داری درختان خرما و کشت دیمی ‌گندم و جو است. همچنین  خرما جزء اقلام صادراتی این بندر محسوب می‌شود. دامداری در گناوه هم شامل پرورش گاو و بز است که با بهره اندک در بعضی نقاط رواج دارد.

آب‌ و هوای بندر گناوه

مطابق انتظاری که از شرایط جغرافیایی بندر گناوه و قرار داشتن آن در جنوب ایران داریم، آب‌وهوای بندر گناوه گرم و مرطوب است. میزان بارندگی این شهر به طور متوسط ۱۵۰ میلیمتر و میانگین دما در این منطقه ۲۵ درجه سانتیگراد است که در ماه‌های گرم سال به ۵۰ درجه سانتی گراد ‌هم می‌رسد.

بهترین زمان سفر به بندر گناوه

بهترین زمان سفر به گناوه از اواسط آبان تا فرودین‌ماه است. در این زمان علاوه بر آب‌وهوای معتدل و دلنشین، دشت‌های اطراف شهر نیز با گل‌های رنگارنگ پوشیده ‌می‌شوند که زیبایی کم‌نظیری به این منطقه ‌می‌بخشند.

جاهای دیدنی بندر گناوه

دیدنی‌های بندر گناوه را می‌توان به 3 بخش بازارگردی، جاذبه‌های طبیعی و ابنیه‌های تاریخی تقسیم‌بندی کرد. در این بخش می‌خواهیم با هم به جای‌جای این شهر زیبا سفری داشته باشیم تا با جاهای دیدنی گناوه بیشتر آشنا شویم. از آنجایی‌که بسیاری از گردشگران برای خرید کالاهای ارزان به بندر گناوه سفر کنند، ابتدا به سراغ بازارهای گناوه رفتیم.

بازار سیف

 
این بازار در میدان امام خمینی واقع شده است.

بازارهای بندر گناوه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. نزدیکی این بندر به کشورهای عربی سبب شده تا محصولات بسیاری از برندهای معروف با قیمتی نسبتاً مناسب در بازارهای گناوه در دسترس باشند. به همین جهت گناوه را «دبی» ایران نامیده‌اند. بیشتر اجناسی که در این منطقه به فروش ‌می‌رسند خارجی هستند و اصطلاحاً به آنها ته لنجی می‌گویند. تنوع زیاد، قیمت مناسب و برندهای معتبر ارائه شده در این بازارها از جمله مهم‌‌ترین دلایل استقبال چشمگیر گردشگران از بندر گناوه است.

مشهورترین بازار گناوه، بازار سیف است. این بازار در میدان امام خمینی واقع شده و بورس خرید وسایل برقی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشت که اکثر کالاهای آن بدون ضمانت‌نامه هستند و به همین خاطر توصیه ‌می‌شود که قبل از خرید تمام جوانب را بررسی کنید.

  • ۰۲/۱۲/۲۸
  • قطعات لوازم خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی