قطعه بانک مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

فروش قطعات لوازم خانگی - تعمیرات لوازم خانگی

قطعه بانک مرکز پخش قطعات لوازم خانگی

فروش قطعات لوازم خانگی - تعمیرات لوازم خانگی

فروش انواع قطعات لوازم خانگی تفال مولینکس بوش فلر میگل کارچر زیمنس پارس خزر براون روونتا و ...
تعمیرات بخارشوی دلونگی بازسازی ظروف تفلون تعمیرات بوش تعمیرات مولینکس تعمیرات تفال تعمیرات جاروبرقی و ...
02144269640
تهران - فلکه اول صادقیه - ظلع جنوب غربی - مرکز خرید پردیس - طبقه اول واحد 11

  • ۰
  • ۰

چه قهوه ای برای دستگاه های اسپرسوساز استفاده کنیم

بهترین قهوه برای دستگاه های اسپرسوساز

 

ما کاملاً معتقدیم که هر سطح روست قهوه (روشن، متوسط ​​یا تیره) را می توان به هر طریقی دم کرد، به شرطی که بدانید زمان، دما و نسبت قهوه به آب چگونه بر فنجان نهایی تأثیر می گذارد.

بیانیه فوق مطمئناً در مورد دم کردن اسپرسو صادق است، اما با برخی اخطارها که در زیر در وبلاگ خود باز می کنیم.

این وبلاگ قصد دارد به شما کمک کند تا بهترین قهوه را برای اسپرسو پیدا کنید، خواه شما یک اسپرسو نوش مستقیم باشید یا کسی که از اسپرسو با شیر لذت می برد. همچنین اگر در حال دم کردن اسپرسو بر روی یک دستگاه فوق اتوماتیک هستید، ما به شما در جهت درست اشاره می کنیم، زیرا انتخاب های آن نوع دستگاه اسپرسوساز نسبت به سایرین محدودتر است (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد).

برای خود یک اسپرسو بگیرید (یا صبر کنید تا این وبلاگ را بخوانید) و با بهترین قهوه برای دم کردن اسپرسو آشنا شوید!

اسپرسو چیست؟

اسپرسو به عنوان یک روش دم کردن

اسپرسو یک روش دم کردن قهوه است که شامل عبور دادن مقدار کمی آب تقریباً در حال جوش از طریق قهوه ریز آسیاب شده تحت فشار است. این فرآیند شامل آسیاب کردن قهوه در یک سبد پورتافیلتر، کوبیدن آن و محکم کردن آن در دستگاه اسپرسوساز است. سپس دستگاه آب را در دمای بسیار پایدار تحویل می دهد و 9 بار فشار وارد می کند تا آب را از طریق قهوه وارد کند. نوشیدنی حاصل یک اسپرسوی مایع است که حاوی مواد جامد محلول، گازهای محلول و جامدات نامحلول است. مواد جامد محلول به اسپرسو طعم و استحکام دم می‌دهند، گازهای محلول عطر آن را می‌دهند و جامدات نامحلول به بدن و احساس دهان آن کمک می‌کنند و به عنوان مانعی برای تلخی درک شده عمل می‌کنند. یک شات اسپرسو از دو لایه تشکیل شده است - کرم (قهوه ای روشن، در بالا) و مایع (قهوه ای تیره، در پایین).

اسپرسو به عنوان انتخاب قهوه

همه قهوه ها بر اساس ترجیح از طعم به رنگ قهوه بو داده روشن ، متوسط ​​یا تیره است . ما قهوه برشته شده با اسپرسو را نه تنها بر اساس رنگ، بلکه بر اساس میزان هماهنگی قهوه با روش دم کردن اسپرسو تعریف می کنیم. اسپرسو با قهوه تفاوتی ندارد، اگرچه مصرف کنندگان گاهی اوقات آن را متفاوت می دانند. تنها تفاوت بین اسپرسو و قهوه این است که دستگاه‌های برشته‌شده قهوه از راه خود برای تهیه منبع و قهوه برشته شده تلاش می‌کنند تا به خوبی با نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو (از این رو رست اسپرسو) جفت شوند. اگر درباره قهوه‌های برشته شده سبک مورد علاقه ما مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که طعم بیشتر این قهوه‌ها در نوشیدنی‌های اسپرسو بر پایه شیر از بین می‌رود. اکثر برشته‌کنندگانی که قهوه را برای اسپرسو درست می‌کنند، «توسعه» آن قهوه را برای بیرون آوردن بیشتر قندهای آن برای کمک به درخشش آن از طریق هرگونه افزودن شیر، تحت فشار قرار می‌دهند.

لوازم یدکی و قطعات قهوه ساز و اسپرسوساز را از قطعه بانک بخواهید.

چه چیزی یک قهوه خوب را برای اسپرسو می سازد

همانطور که در مقدمه ما ذکر شد، اگر از زمان دم کردن، دما و دستور پخت آگاه باشید، هر سطح روست قهوه می تواند برای اسپرسو کار کند. قهوه‌هایی که سبک‌تر برشته می‌شوند، در نسبت‌های بالاتر آب به قهوه، مانند شات معمولی یا لانگو، بهتر عمل می‌کنند.

همه اینها با اضافه کردن شیر به نوشیدنی اسپرسو تغییر می کند.

با اضافه کردن شیر به نوشیدنی، طیف قهوه‌هایی که به خوبی با رست اسپرسو کار می‌کنند، تغییر می‌کند. هر چه شیر بیشتری به نوشیدنی خود اضافه کنید، قهوه باید تیره‌تر یا قوی‌تر باشد تا شیر را قطع کند. قهوه‌های برشته شده سبک به‌عنوان یک اسپرسو با نسبت بالاتر (آب بیشتر) برای کمک به بهبود شفافیت و کاهش اسیدیته، به خوبی عمل می‌کنند. همانطور که شروع به اضافه کردن شیر به قهوه‌های برشته‌شده سبک‌تر می‌کنید، شیر شروع به غلبه بر طعم زیرین قهوه می‌کند. قهوه‌های برشته شده متوسط ​​تا تیره‌تر، به دلیل توسعه و کارامل شدنشان، می‌توانند به راحتی شیر را در جایی که طعم کاپوچینوی شما شبیه قهوه است، نه فقط یک لیوان بزرگ شیر، برش دهند.

نکته کلیدی از موارد فوق این است که بسته به نوع نوشیدنی اسپرسو بستگی به سطح رست قهوه شما دارد.

 

  1. قهوه‌های برشته‌شده سبک‌تر در نسبت‌های بالاتر آب به قهوه مانند شات «معمولی» یا «لانگو» بهتر عمل می‌کنند.
  2. قهوه برشته شده سبک تر به عنوان یک اسپرسو، آمریکاییو یا نوشیدنی های کوچکتر بر پایه شیر مانند ماکیاتو یا کورتادو عالی عمل می کند.

 

  1. قهوه متوسط ​​روست برای اسپرسو همه کاره است و در بسیاری از نسبت ها و انواع نوشیدنی ها به خوبی عمل می کند.
  2. کاراملی شدن یک کباب متوسط ​​به آن امکان می دهد شیر را به راحتی برش دهد اما به اندازه و دستور العمل های نوشیدنی کلاسیک شما همانطور که در ماشین حساب نوشیدنی اسپرسو ما پیشنهاد شده است پایبند باشد.
  3. بعضی ها راست تیره را خیلی تلخ و قوی برای شات های مستقیم اسپرسو می دانند، اما قهوه تیره اگر خیلی سردتر دم شود، همچنان می تواند خوب عمل کند.
  4. قهوه بو داده تیره از مرحله سوم توسعه فراتر می رود و به سمت کربن شدن می رود و نت های کلاسیک برشته شده تیره، شکلات عمیق و دودی آن را انتخاب می کند و آن را به یک کاندید عالی برای نوشیدنی های اسپرسوی بزرگتر بر پایه شیر تبدیل می کند. اگر نوشیدنی‌های اسپرسوی بزرگ‌تری بر پایه شیر را دوست دارید (شاید از نسبت‌های کلاسیک خارج شده باشد)، قهوه‌ی برشته‌شده تیره‌تر بهترین راه است.

هنگام خرید قهوه برای دستگاه اسپرسوساز خود مراقب باشید

کنترل دما

اگر در بازار یک دستگاه اسپرسوساز هستید یا قبلاً یک دستگاه اسپرسوساز دارید، مطمئن شوید که می توانید دمای دم کردن را کنترل کرده و تغییر دهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، سطوح مختلف برشته (روشن، متوسط، تاریک) در دماهای مختلف بهتر عمل می کنند. قهوه‌های برشته‌شده روشن‌تر در حدود ۲۰۳ تا ۲۱۲ درجه فارنهایت دم می‌کنند و بهترین طعم را دارند، در حالی که قهوه‌های برشته شده متوسط ​​و تیره‌تر در دمای ۲۰۳ درجه فارنهایت یا کمتر از آن بهترین طعم را دارند. در زیر جدولی از دمای دم کردن توصیه شده برای آزمایش انواع کباب داده شده است.

عدم توانایی در تغییر دمای دم کردن، قهوه‌هایی را که بهترین عملکرد را روی دستگاه شما دارند، محدود می‌کند، مراقب این ویژگی باشید یا محدودیت‌های دستگاهتان را درک کنید.

سطح کباب دمای دم کردن توصیه شده (فارنهایت)

کباب سبک

199 - 205

کباب متوسط

194 - 200

کباب تیره

188 - 194

دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک

اگر صاحب یک دستگاه اسپرسوساز فوق‌العاده خودکار هستید، انتخاب‌های شما برای قهوه‌هایی که بهترین عملکرد را دارند می‌تواند محدود باشد. ما یک مقاله عمیق در مورد موضوعی نوشتیم که می توانید در اینجا بخوانید، اما به مواردی که در صورت داشتن یکی از این ماشین ها باید مراقب باشید، می پردازیم.

محدودیت های دمایی دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک

در حالی که ماشین‌های فوق خودکار از نظر سهولت استفاده و طراحی امتیاز بالایی کسب می‌کنند، به دلیل عدم کنترل دما، تغییر اندازه آسیاب و سیستم پیچیده داخلی که تمیز کردن آن دشوار است، برای دم کردن طیف گسترده‌ای از قهوه‌ها مشکل دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر دستگاه‌های اسپرسوساز فوق‌العاده خودکار بسیار خنک‌تر از آنچه کارشناسان قهوه توصیه می‌کنند دم می‌کنند، بنابراین قهوه‌های برشته‌شده تیره‌تر در این دستگاه‌ها بهترین عملکرد را دارند، اما مراقب قهوه‌ای که خیلی تیره است، باشید!

قهوه روغنی تیره و اسپرسوسازهای فوق اتوماتیک

قهوه‌های روغنی تیره می‌توانند سیستم داخلی ماشین‌های فوق‌خودکار را به دلیل بیرونی روغنی آن‌ها که می‌تواند در طول زمان جمع‌شده و بر دم‌آوری‌های آینده تأثیر بگذارد، خراب کند. اگر ویدئویی را در بخش «چگونه دستگاه‌های اسپرسوساز فوق‌العاده خودکار کار می‌کنند» تماشا کرده باشید، خواهید دید که چگونه قهوه آسیاب شده به محفظه دم‌آوری می‌رود و پس از دم‌آوری، کیک به داخل سطل زباله ریخته می‌شود. هنگام استفاده از کباب تیره روغنی، روغن ها لایه ای در داخل محفظه دم ایجاد می کنند که حذف آن با فرآیند تمیز کردن استاندارد دستگاه دشوار است. این روغن ها با گذشت زمان ممکن است فاسد شوند که بر دم کردن بعدی دستگاه شما تأثیر می گذارد.

 

چه نوع قهوه آسیاب شده برای دستگاه های اسپرسوساز مورد نیاز است؟

دستگاه های اسپرسو به قهوه ریز آسیاب شده نیاز دارند تا فشار مناسبی برای تولید یک نوشیدنی اسپرسو ایجاد کنند.

اگر قهوه بیش از حد درشت آسیاب شود، جریانی که از درون پاکت اسپرسو (فاله قهوه) حرکت می‌کند، خیلی سریع حرکت می‌کند و در نتیجه باعث کاهش فشار می‌شود. اسپرسو سنتی با فشار 9 بار دم می‌شود و بسته به نوع دستگاه، ممکن است فشار 9 بار را در سرتاسر نگه دارد یا دارای مشخصات فشار کمی کاهشی باشد که در دستگاه‌های اهرمی دیده می‌شود. فرض کنید یکپارچگی کیسه اسپرسو ضعیف است، یا به دلیل آماده‌سازی ضعیف یا به دلیل درشت بودن قهوه آسیاب شده. در این صورت، دستگاه شما هرگز برای تولید یک فنجان اسپرسو غنی با خامه فشار نمی آورد.

با تمام آنچه گفته شد، استفاده از آسیاب قهوه که برای اسپرسو درجه بندی شده است ضروری است. هر آسیاب قهوه موجود در بازار نمی تواند آسیاب کافی برای اسپرسو تولید کند.

 

آیا باید از قهوه از قبل آسیاب شده با دستگاه اسپرسوساز خود استفاده کنید؟

اگر هر بار به دنبال تهیه اسپرسوی عالی هستید، استفاده از قهوه از قبل آسیاب شده نتایج مورد نظر شما را به همراه نخواهد داشت. چه می خواهی؟

  1. حداکثر طراوت : پنجره طراوت و عطر بهینه برای قهوه از قبل آسیاب شده به طور قابل توجهی کوتاهتر از قهوه با دانه کامل است و سریعتر خراب می شود. ما متوجه شدیم که اوج طعم قهوه کامل می تواند 30 روز یا بیشتر باشد، در حالی که قهوه پیش آسیاب شده پس از 7 تا 10 روز شروع به از دست دادن اوج طعم خود می کند.
  2. عطر : در حالی که زمان بیشتری طول می کشد تا قهوه دانه کامل با اجازه دادن به گاز زدایی به اوج طعم خود برسد، مزیت آن این است که طعم و عطر مطلوب خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند و در مقایسه با قهوه پیش آسیاب شده بسیار کندتر تجزیه می شود. قهوه با دانه کامل می تواند عطر خود را برای 15 تا 20 روز بیشتر از قهوه پیش آسیاب شده حفظ کند.
  3. اندازه آسیاب : اندازه آسیاب بهینه مورد نیاز برای سطوح مختلف روست قهوه، روشن، متوسط ​​و تیره، همه در مورد اسپرسو متفاوت است. علاوه بر این، بسته به اینکه چگونه می خواهید اسپرسوی خود را از نظر دستور تهیه کنید (ریسترتو، نرمال یا لانگو) اندازه آسیاب شما را تعیین می کند. هنگام خرید قهوه از قبل آسیاب شده، انتظار دارید که روستر سطوح برشته و دستور دم کردن مورد نظر را در نظر بگیرد، که متأسفانه هرگز چنین نخواهد شد.
  4. تنظیم اندازه آسیاب: با افزایش سن قهوه، حتی چند روز، اندازه آسیاب مورد نیاز برای رسیدن به نسبت دم بهینه یا دستور پخت مورد نظر شما نیز باید تغییر کند. به همین دلیل است که آسیاب قهوه را با تغییرات پلکانی یا بدون پله می سازند. آسیاب‌های با برد نامحدود به شما این امکان را می‌دهند که دائماً تنظیمات جزئی را در اندازه آسیاب انجام دهید تا پیری و گاز زدایی قهوه را جبران کنید. قهوه‌ای که از قبل آسیاب می‌شود در آن اندازه آسیاب می‌شود و نمی‌توان تنظیمات بیشتری را انجام داد.

بهترین قهوه برای نوشیدنی های اسپرسو بر پایه شیر

متوجه خواهید شد که قهوه‌های با بو داده متوسط ​​تا تیره‌تر برای نوشیدنی‌های اسپرسو مبتنی بر شیر به دلیل توسعه عمیق‌ترشان در طول فرآیند برشته شدن، کارامل‌شدن را ایجاد می‌کنند. افزایش کاراملیزاسیون به قطع شیر و حفظ طعم غنی قهوه که انتظار می رود کمک می کند. قهوه‌های برشته‌شده سبک‌تر فاقد کارامل‌سازی در قهوه‌های برشته‌شده متوسط ​​و تیره‌تر هستند، بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها برای نوشیدنی‌های اسپرسویی بر پایه شیر، درخشندگی ندارند.

توصیه می‌کنیم برای اسپرسو با شیر (حتی اسپرسو مستقیم) از قهوه‌های متوسط ​​تا تیره‌تر استفاده کنید و قهوه‌های برشته‌شده سبک‌تر را به‌عنوان اسپرسو با نسبت‌های آب به قهوه بزرگ‌تر بررسی کنید (لونگو یا آمریکانو را در نظر بگیرید).

قهوه برشته تیره

16.99 دلار

به سبد خرید اضافه کنید

قهوه رست اسپرسو تیره

17.99 دلار

به سبد خرید اضافه کنید

برزیل | فازندا آی پی | طبیعی

19.99 دلار

به سبد خرید اضافه کنید

بهترین قهوه برای شات اسپرسو چیست؟

بهترین قهوه برای اسپرسو بستگی به چیزی دارد که از منظر طعم به دنبال آن هستید.

کلاسیک و سنتی : اگر از طعم های کلاسیک و سنتی لذت می برید، به شکلات و آجیل فکر می کنید، توصیه می کنیم به دنبال قهوه برشته شده متوسط ​​تا تیره تر از برزیل، مکزیک یا پرو باشید.

مخلوط کباب تیره ، کباب اسپرسو تیره ، یا برشته متوسط ​​گزینه های خوبی در اینجا هستند.

کلاسیک اما کنجکاو : اگر از قهوه‌های کلاسیک لذت می‌برید اما توجهی به چیزهای غیرمنتظره‌ای مانند نت‌های میوه یا گل در فنجان خود ندارید، قهوه‌هایی از اتیوپی، کاستاریکا، گواتمالا و هندوراس را پیشنهاد می‌کنیم.

برای کسانی که در این دسته قرار می گیرند، ما معمولاً قهوه کاستاریکا ، مخلوط اسپرسو روست و ترکیب تعطیلات را در صورت موجود بودن توصیه می کنیم!

مدرن و پرماجرا : اگر عاشق کاوش در تمام تفاوت های قهوه از کلاسیک گرفته تا بد بو و سرگرم کننده هستید و می دانید که چگونه قهوه های پیچیده درست کنید،

سپس قهوه‌هایی با گل‌ها، میوه‌ها و اسیدیته بیشتری نسبت به دسته قبلی توصیه می‌کنیم. قهوه های کنیا ، اتیوپی ، نیکاراگوئه ، و دیگر منشاءهای مرتفع در اینجا به خوبی کار می کنند.

قهوه های تک منشا کنیایی یا اتیوپی ما با دم کردن اسپرسو سرگرم کننده هستند.

پونو پرو

فروخته شده

فروخته شده

کاستاریکا | لاس لاجاس | طبیعی

24.99 دلار

به سبد خرید اضافه کنید

اتیوپی | دایه بنسا | طبیعی

22.99 دلار

به سبد خرید اضافه کنید

بهترین قهوه برای Americanos چیست؟

Americano به دلیل اضافه کردن آب یک نوشیدنی کاملا بخشنده است. کسانی که از قهوه های برشته شده سبک که از طریق قطره دم می شوند لذت می برند، ممکن است Americano را جایگزین مناسبی برای یک شات اسپرسوی مستقیم بیابند. قهوه های برشته شده سبک می توانند مانند یک شات اسپرسوی مستقیم مشکل ساز باشند. افزودن آب به آمریکنو شفافیت را می‌افزاید و خاصیت اسیدی را که گاهی اوقات اسپرسو برشته شده سبک می‌تواند داشته باشد، کاهش می‌دهد.

به غیر از قهوه های برشته شده روشن، قهوه های متوسط ​​و تیره رست شده به خوبی به عنوان یک آمریکاییو کار می کنند. قهوه‌های برشته‌شده تیره‌تر برای آمریکاییانو طعم و احساس بیشتری به شما می‌دهند. از آنجایی که افزودن آب به شات اسپرسو نوشیدنی را رقیق می‌کند، قهوه‌های برشته تیره همچنان نت‌های عمیق‌تری از شکلات و آجیل را به همراه خواهند داشت، که ممکن است همان چیزی باشد که با Americano خود می‌خواهید.

  • ۰۲/۱۱/۱۴
  • قطعات لوازم خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی